XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
Przewodniczący Wydziału Referendarz sądowy Iwona Chełminiak - Szymkiewicz
Z-ca Przewodniczącego Starszy Referendarz sądowy Ewa Włodarczak
Kierownik Sekretariatu Joanna Budnik
Dane kontaktowe:
ul. Toruńska 64a
85-023 Bydgoszcz
pok. 312
Kierownik sekretariatu: | +48 (52) 587 87 70 |
E-mail: | xiiikrs@bydgoszcz.sr.gov.pl |
Biuro Podawcze pokój 302 | +48 (52) 587 87 76 |
Sekretariat pokój 309 | +48 (52) 587 87 73 |
Sekretariat pokój 310 | +48 (52) 587 87 72 |
Sekretariat pokój 311 | +48 (52) 587 87 77 |
Czytelnia pokój 301 | +48 (52) 587 87 75 |
Oddział Centralnej Informacji pokój 301 | +48 (52) 587 87 77 +48 (52) 587 87 78 |
Punkt Przyjmowania ogłoszeń Monitora Sądowego i Gospodarczego pokój 301 | +48 (52) 587 87 78 |
Konto bankowe do opłat dla wniosków składanych elektronicznie do Rejestru Przedsiębiorców: | 88 1010 1270 0010 7822 3100 0000 Sąd Apelacyjny w Krakowie |
Konto dochodowe: | 32 1010 0055 2923 0040 5500 0013 |
Konto zaliczkowe: | 85 1010 1078 0009 1213 9800 0000 |
Kontakt z Centrum Wsparcia Technicznego (Portal Rejestrów Sądowych)
Konsultanci infolinii są dostępni pod numerem telefonu 71 748 96 00 -
tonowo numer: 1 a następnie jeden z numerów wewnętrznych
Godziny przyjęć interesantów w sekretariatach wydziału:
od poniedziałku do piątku od 8.00 do 15.00
Godziny przyjęć interesantów w Biurze Podawczym XIII Wydziału Gospodarczego KRS:
poniedziałek od 8.00 do 17.30
wtorek - piątek od 8.00 - 15.00
Czytelnia Wydziału
- czynna dla interesantów: od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 14.00
Zamawianie akt: telefonicznie +48 (52) 587 87 75
e-mail : xiiikrs@bydgoszcz.sr.gov.pl
Kasa
- w budynku sądu przy ul. Toruńskiej 64a,
parter, pok. 0.10,
czynna:
poniedziałek -piątek godz. 7.30 - 15.00
Uwaga: przerwa w godzinach 11.00 - 11.15
Wpłaty gotówkowe przyjmowane są od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 - 14.30.
Sprzedaż znaków sądowych jest prowadzona od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 - 15.00.
Właściwość miejscowa:
Rejestracji podlegają podmioty mające siedzibę w okręgu właściwości Sądu Okręgowego w Bydgoszczy.
Właściwość rzeczowa:
Rejestr obejmuje podmioty, na które przepisy ustaw nakładają obowiązek uzyskania wpisu do Rejestru.
Prowadzone rejestry:
- Rejestr Przedsiębiorców
- Rejestr Stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej
- Rejestru dłużników niewypłacalnych (prowadzony do dnia 1 grudnia 2020r.)
SKŁADANIE DOKUMENTÓW
- Rejestr Przedsiębiorców – wnioski i pisma w formie elektronicznej za pomocą platformy Portalu Rejestrów Sądowych - https://prs.ms.gov.pl/krs
PISMA w sprawach S-24 i PRS (uzupełnienie braków, pisma w sprawie i inne) należy składać tylko i wyłącznie poprzez portal PRS:
https://prs.ms.gov.pl/krs → e-formularze KRS → Pisma
2. Rejestr Stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej:
- wnioski i pisma w formie papierowej poprzez wysłanie pocztą lub złożenie w biurze podawczym Sądu
DRUKI : druki do złożenia wniosków w formie papierowej można pobrać ze strony: https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc/formularze-wnioskow-o-wpis-do-krajowego-rejestru-sadowego
UWAGA: Podmioty zarejestrowane w obydwóch rejestrach składają wnioski i pisma tylko w formie elektronicznej za pomocą platformy Portalu Rejestrów Sądowych - https://prs.ms.gov.pl/krs / opłaty jak dla Rejestru Przedsiębiorców.
SPRAWOZDANIA FINANSOWE
Złożenie (bezpłatne) dokumentów na stronie https://ekrs.ms.gov.pl/rdf/rd/ zwalnia z obowiązku złożenia na portalu S24 płatnego wniosku o wpis wzmianek o złożeniu dokumentów finansowych w dziale 3 rejestru przedsiębiorców lub wzmianki o braku obowiązku sporządzenia rocznego sprawozdania finansowego.
Szczegóły dotyczące składania sprawozdań finansowych na stronie: https://ekrs.ms.gov.pl/rdf/rd/ lub https://ekrs.ms.gov.pl/s24/
Spółki jawne i partnerskie, których przychody netto ze sprzedaży towarów, produktów i operacji finansowych za poprzedni rok obrotowy wyniosły mniej niż kwota określona w art. 70a ustawy z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości, mają obowiązek złożenia wzmianki o braku obowiązku sporządzenia i złożenia sprawozdania finansowego (art. 40 pkt 7 ustawy o KRS w zw. z art. 70a ustawy z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości). Wniosek taki należy złożyć w terminie 6 miesięcy od dnia kończącego rok obrotowy.
Ważne: złożenie sprawozdania finansowego w formie papierowej nie wywołuje skutku prawnego.
OPŁATY
Dowód opłaty należy załączyć do składanego wniosku
Szczegółowy wykaz wysokości opłat dla XIII Wydziału Gospodarczego Krajowego Rejestru Sądowego dostępny jest w pliku opłaty.pdf
Wysokość opłat stałych - Opłaty w wydziale
Rejestr Przedsiębiorców:
- opłaty dla wniosków składanych za pomocą systemu „S-24” wnoszone są na konto dochodów budżetowych Sądu Apelacyjnego w Krakowie wyłącznie przy pomocy mechanizmów umożliwiających wniesienie opłaty udostępnionych w systemie teleinformatycznym
- opłaty dla wniosków składanych za pomocą systemu PRS e- formularze :
- wnoszone są na konto dochodów budżetowych Sądu Apelacyjnego w Krakowie przy pomocy mechanizmów umożliwiających wniesienie opłaty udostępnionych w systemie teleinformatycznym
- przelewem na konto Sądu Apelacyjnego w Krakowie (nr rachunku: 88 1010 1270 0010 7822 3100 0000)
- przelewem na konto Sądu Rejonowego w Bydgoszczy (nr rachunku: 32 1010 0055 2923 0040 5500 0013)
Rejestr Stowarzyszeń
opłaty sądowe od wniosków w formie papierowej - przelewem na konto Sądu Rejonowego w Bydgoszczy (nr rachunku: 32 1010 0055 2923 0040 5500 0013)
Grzywny należy wnosić na konto dochodów budżetowych sądu - przelewem na konto Sądu Rejonowego w Bydgoszczy (nr rachunku: 32 1010 0055 2923 0040 5500 0013)
Zaliczki na biegłych, tłumaczy, kuratorów, itp. przelewem na konto Sądu Rejonowego w Bydgoszczy (nr rachunku: 85 1010 1078 0009 1213 9800 0000)
Dokonując wpłaty należy w tytule przelewu zamieścić:
- sygnaturę sprawy, nr KRS podmiotu lub nazwę podmiotu, którego sprawa dotyczy
- numer karty dłużnika lub imię i nazwisko i dane podmiotu którego sprawa dotyczy.
PODPISY ELEKTRONICZNE
Możliwe jest użycie jednej z trzech dostępnych metod podpisu:
- podpisu zaufanego,
- kwalifikowanego podpisu elektronicznego,
- e – dowodu.
Instrukcja podpisywania wniosków UCPE
Informujemy również o obowiązkach:
1. Oryginały dokumentów sporządzone w postaci papierowej
Oryginały dokumentów albo ich odpisy lub wyciągi poświadczone urzędowo sporządzone w postaci papierowej (podpisane ręcznie), dołączone do wniosku w postaci elektronicznej przesyła się do sądu rejestrowego w terminie 3 dni od daty złożenia pisma.
2. PKD
Zgodnie z art. art. 40 pkt 1 ustawy o KRS w rejestrze ujawnia się tylko 10 przedmiotów działalności, w tym jeden przedmiot działalności przeważającej.
3. Informacja o dniu kończącym rok obrotowy
Przy składaniu wniosków o zmianę należy, sprawdzić, czy w rejestrze wpisana jest informacja o dniu kończącym rok obrotowy.
Zgodnie z art. 40 pkt 7 ustawy o KRS należy taką informacje ujawnić.
MONITOR SĄDOWY I GOSPODARCZY
e-mail : monitor@bydgoszcz.sr.gov.pl
Ogłoszenie do MSIG powinno zawierać:
- wniosek o publikację w MSIG - do pobrania na stronie https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc/formularze-dotyczace-monitora-sadowego-i-gospodarczego
- treść ogłoszenia - podpisaną zgodnie z reprezentacją podmiotu
- dowód opłaty (celem ustalenia wysokości opłaty prosimy o przesłanie treści ogłoszenia w formie edytowalnej, np. pliki Worda na adres e-mail celem wyceny),
nr konta do przelewu :
Ministerstwo Sprawiedliwości, Al. Ujazdowskie 11, 00-950 Warszawa
NBP O/O Warszawa 77 1010 1010 0400 1922 3100 0000
Wszystkie numery Monitora Sądowego i Gospodarczego dostępne są bezpłatnie na stronie:
https://ems.ms.gov.pl/msig/przegladaniemonitorow
CENTRALNA INFORMACJA
ul. Toruńska 64a, pokój 301, III piętro
W celu uzyskania odpisu z rejestru w oddziale CI należy :
- wypełnić wniosek – do pobrania na stronie https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc/formularze-wnioskow-skladanych-do-centralnej-informacji-krs
- uiścić opłatę :
30 zł – odpis aktualny,
60 zł - odpis zupełny,
15 zł – zaświadczenie, że podmiot nie jest wpisany do RDN,
na konto SR w Bydgoszczy nr 32 1010 0055 2923 0040 5500 0013
- odpis apostille – przy składaniu wniosku należy zaznaczyć, że dotyczy wniosku apostille.
Szczegółowe informacje dot. odpisów apostille na stronie: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/apostille
WAŻNE : Istnieje możliwość pobrania informacji odpowiadającej odpisom ze strony https://wyszukiwarka-krs.ms.gov.pl/
Zgodnie z art. 4 ust. 4aa ustawy o KRS pobrane samodzielnie wydruki komputerowe aktualnych i pełnych informacji o podmiotach wpisanych do Rejestru mają moc zrównaną z mocą dokumentów wydawanych przez Centralną Informację.
Wnioski o informacje i ksero dokumentów
W celu wydania informacji o podmiocie należy złożyć pismo, ze wskazaniem zakresu informacji i danych podmiotu.
https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-informacje-z-krajowego-rejestru-sadowego
W celu wydania kserokopii dokumentów należy złożyć pismo ze wskazaniem:
- dokumentów, które mają być skopiowane,
- danych podmiotu,
- dowodem opłaty
(opłata wynosi 20 zł za każde rozpoczęte 20 stron, a w przypadku wydania uwierzytelnionej kserokopii pobrana jest opłata w wysokości 20 zł za każde rozpoczęte 10 stron)
- na konto SR w Bydgoszczy nr 32 1010 0055 2923 0040 5500 0013.
Pisma można składać również, w formie elektronicznej na stronie https://prs.ms.gov.pl/krs → e-formularze KRS → Pisma → Pismo procesowe ogólne.
WAŻNE : informujemy, iż od 1 lipca 2021 r. akta rejestrowe podmiotów zarejestrowanych w Rejestrze Przedsiębiorców prowadzone są w formie elektronicznej i są dostępne dla każdego na stronie https://prs.ms.gov.pl/
Za pośrednictwem Portalu Rejestrów Sądowych można:
1. Przeglądać wszystkie sprawy dla podmiotu wpisanego do Rejestru Przedsiębiorców zarówno z wniosku jak i wszczęte z urzędu - https://prs.ms.gov.pl/ -> Krajowy Rejestr Sądowy -> RAR przeglądarka akt rejestrowych -> Repozytorium akt rejestrowych,
2. Przeglądać i bezpłatnie pobrać dokumenty finansowe podmiotów wpisanych do Rejestru Przedsiębiorców - https://prs.ms.gov.pl/ -> Krajowy Rejestr Sądowy -> przeglądarka dokumentów finansowych.