Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Przyjmowanie i załatwianie spraw, prowadzenie rejestrów, ewidencji i archiwów oraz udostępnianie danych w nich zawartych określają następujące przepisy:
- Ustawa z dnia 27.VII.2001r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. Nr 98, poz. 1070 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 22.I.1999r. O ochronie informacji niejawnych ( Dz. U. Nr 11, poz. 95 z późn. zm. )
- Ustawa z dnia 29.VIII.1997r. O ochronie danych osobowych
( Dz. U. Nr 133, poz. 883 z póź. zm.) - Rozp. Ministra Sprawiedliwości z dnia 23.II.2007
" Regulamin urzędowania sądów powszechnych "
( Dz. U. Nr 38, poz.249) - Zarządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 12.XII.2003 r. w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej ( Dz. Urz. MS Nr 5, poz.22)