W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Strona główna Rzeczypospolitej Polskiej Sąd Rejonowy w Bydgoszczy
 http://www.bip.gov.pl/

Zakład Poprawczy w Szubinie

ZAKŁAD POPRAWCZY
Młodzieżowy Ośrodek Adaptacji Społecznej
89-200 SZUBIN
ul. Kcyńska 36
tel. 384-28-19 fax 384-80-70

Status prawny i organizacja jednostki
Jednostka została utworzona w oparciu o Zarządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 29 czerwca 2001 roku (Dz.Urz.Ministra Sprawiedliwości Nr 2 z dnia 17 września 2001 roku
  • placówka resocjalizacyjna (otwarta)o nazwie Młodzieżowy Ośrodek Adaptacji Społecznej dla chłopców w wieku 13 - 21 lat
  • Jednostka nasza jest Państwową jednostką organizacyjną budżetową nie posiadającą osobowości prawnej
  • Forma własności -jednostka organizacyjna Skarbu Państwa.

Przedmiot działalności
Głównym zadaniem placówki jest resocjalizacja nieletnich, gdzie całodobową opiekę nad młodzieżą w godzinach przedpołudniowych sprawują pracownicy szkoły i warsztatów, natomiast w godzinach popołudniowych i nocnych wychowawcy i strażnicy.

Organa i osoby sprawujące w nich funkcje i ich kompetencje
Za całość organizacji i pracy zakładu odpowiedzialny jest Dyrektor Zakładu mgr Wiesław Guziński. 

Internat - kierownikiem internatu jest mgr Tomasz Kaszewski, jego zastępcą jest Karol Roj, który również czuwa nad organizacją pracy strażników.

Szkoła - szkoła podstawowa nr 6, gimnazjum nr 4, Zasadnicza Szkoła Zawodowa - nad całością czuwa zastępca dyrektora  mgr Józef Kardzis, który odpowiada za proces dydaktyczny szkoły i warsztatów.

Warsztaty - kierunki szkolenia to: stolarstwo, ślusarstwo i malarstwo - całością kieruje mgr inż. Jarosław Włodarczak. Do jego obowiązków należy organizacja zajęć warsztatowych pozyskiwanie zleceniodawców, sporządzanie kalkulacji i faktur oraz zakupy materiałów do produkcji. Warsztaty, jako gospodarstwo pomocnicze TYP 03, są samo finansujące posiadające odrębny rachunek bankowy. Otrzymują jedynie jednorazową dotację celową z budżetu państwa.

Administracja - kierownikiem jest Jarosław Pyszczyński, któremu podlega obsługa zakładu, czyli obsługa kuchni, pralni oraz pracownik gospodarczy i kierowca.

Dział księgowości podlega bezpośrednio głównemu księgowemu - funkcję tę sprawuje Urszula Koziełek, która również czuwa nad finansami jednostki.

Majątek, którym jednostka dysponuje
Zakład Poprawczy i Młodzieżowy Ośrodek Adaptacji Społecznej w Szubinie usytuowany jest na obrzeżu miasta i zajmuje obszar ok. 3 ha. W skład całego kompleksu wchodzą:
  • budynek szkolno - internatowo - administracyjny (główny), przy którym jest kuchnia, stołówka wraz z zapleczem dwa budynki warsztatowe (ślusarnia i stolarnia)
  • budynek pralni, magazyn gospodarczy oraz piekarnia, która dzierżawiona jest prywatnej osobie;
  • budynek mieszkalny z 2 mieszkaniami oraz przybudówka do budynku głównego z 3 mieszkaniami
  • boisko
Tryb działania państwowych osób prawnych
  • placówka pracuje w oparciu o Ustawę o postępowaniu z nieletnimi
  • Kartę Nauczyciela
  • Kodeks Postępowania Administracyjnego
  • Kodeks Pracy
  • Kodeks Cywilny

Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Wszelkie sprawy składane są w sekretariacie zakładu, niezwłocznie rozpatrywane przez  dyrektora, a niektóre omawiane i podejmowane decyzje na naradzie z kierownictwem, która odbywa się w każdy czwartek.
Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa oraz sposoby i zasady udostępniania danych w nich zawartych.
Dokumentacja dotycząca nieletnich prowadzona jest zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 17.10.2001 roku załącznik Nr 2:
  • księga ewidencji wychowanków,
  • księga uczniów szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły zawodowej,
  • księga ewidencji według rocznika,
  • księga ewidencji zwolnionych warunkowo,
  • księga ewidencji urlopów i przepustek, księga ewidencji ucieczek,
  • księga ruchu wychowanków,
  • rejestr kart i nagród,
  • zeszyt wydanych legitymacji szkolnych,
  • zeszyt listów poleconych i przekazów pieniężnych dla wychowanków
  • rejestr kancelaryjny poczty,

Prowadzi się ewidencję pracowników i emerytów zgodnie z wytycznymi w tym zakresie. Dział księgowości prowadzi rachunkowość, stosując ogólne zasady określone w przepisach ustawy o rachunkowości, jednakże z uwzględnieniem szczególnych zasad i według jednolitych planów kont określonych przez Ministra Finansów zgodnie ze szczegółową klasyfikacją dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów.
Placówka posiada ogólnozakładowe archiwum, w którym przechowuje się dokumenty zgodnie z zasadami o archiwizacji dokumentów państwowych. Dostęp do danych w nich zawartych mają tylko pracownicy zakładu i osoby upoważnione, czyli osoby kontrolujące jednostkę.

Powiadom znajomego