• Od dnia 1.07.2014 r. istnieje możliwość uzyskania odpisów ksiąg wieczystych, wyciągów z ksiąg wieczystych oraz zaświadczeń o zamknięciu ksiąg wieczystych, prowadzonych w systemie informatycznym na wniosek złożony za pośrednictwem systemu teleinformatycznego
https://ekw.ms.gov.pl/eukw/menu.do

  • W dniu 16.06.2010 r. Ministerstwo Sprawiedliwości udostępniło możliwość przeglądania ksiąg wieczystych w Internecie.
przeglądarka ksiąg wieczystych
 
Przewodniczący Wydziału          SSR Aleksandra Rękawek-Kunk
 
 Z-ca Przewodniczącego             ref. Anna Durczak
 
Kierownik Sekretariatu                Edyta Polewczyńska

Dane kontaktowe:
[start]ul. Wały Jagiellońskie 2
85-128 Bydgoszcz
Parter, pok. 2[koniec]

Kierownik sekretariatu: +48 (52) 325 34 60
Fax: +48 (52) 325 34 61
Biuro Podawcze, pok. 8 +48 (52) 325 33 44
Ekspozytura Centralnej Informacji, pok. 8 +48 (52) 325 33 41
Czytelnia Ksiąg Wieczystych, pok.  8a +48 (52) 325 33 42
E-mail: xkw@bydgoszcz.sr.gov.pl


Konto dochodowe:
16101000552923004055000010

Godziny urzędowania sekretariatu:

  • poniedziałek - piątek od 7.30 do 15.30
  • w poniedziałki sekretariat wydziału dyżuruje w godzinach od 15.30 do 18.00


Właściwość miejscowa:
X Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgi wieczyste dla nieruchomości położonych na obszarze gmin:

  • Bydgoszcz
  • Białe Błota
  • Dąbrowa Chełmińska
  • Dobrcz
  • Koronowo
  • Nowa Wieś Wielka
  • Osielsko
  • Solec Kujawski

Właściwość rzeczowa:
W Wydziale rozpoznawane są wnioski:

  • założenie księgi wieczystej
  • o wpis w księdze wieczystej

Wydział wydaje wypisy aktów notarialnych, których oryginały zostały przekazane przez notariuszy, mających swoje siedziby na obszarze właściwości Sądu Rejonowego w Bydgoszczy.


Ważne informacje:

  • W Wydziale nie ma możliwości ustalenia numerów ksiąg wieczystych po adresie nieruchomości.
  • Dokumenty, aby mogły być podstawą wpisu w księdze wieczystej, powinny być złożone w odpowiedniej formie, np. wypis aktu notarialnego, odpis orzeczenia sądowego, decyzja administracyjna, tytuł wykonawczy, oświadczenie z podpisem notarialnie poświadczonym, wypis z rejestru gruntów. Podstawą wpisu w księdze wieczystej nie może być kopia dokumentu.



Biuro Podawcze
Przyjmowanie wniosków o założenie księgi wieczystej i o wpis w księdze wieczystej. Wniosek powinien być sporządzony na urzędowym formularzu. Wzory formularzy są dostępne na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości pod adresem:

http://bip.ms.gov.pl/pl/rejestry-i-ewidencje/ksiegi-wieczyste/e/ksiegi-wieczyste/
     Opłaty należy uiszczać zgodnie z wykazem opłat.

 

Ekspozytura Centralnej Informacji
Przyjmowanie wniosków o wydanie odpisu księgi wieczystej i zaświadczenia o zamknięciu księgi wieczystej oraz wydawanie tych dokumentów.

Opłaty:
a) odpis zupełny księgi wieczystej - 60 zł,
b) odpis zwykły księgi wieczystej - 30 zł,
c) wyciąg z księgi wieczystej:

  • 15 zł - za wyciąg z jednego działu księgi wieczystej,
  • 20 zł - za wyciąg z dwóch działów księgi wieczystej,
  • 25 zł - za wyciąg z trzech działów księgi wieczystej,
  • 30 zł - za wyciąg z czterech działów księgi wieczystej.

d) zaświadczenie o zamknięciu księgi wieczystej - 10 zł.

Powyższe opłaty można uiszczać w kasie X Wydziału Ksiąg Wieczystych.

Kasa Ekspozytury Centralnej Informacji czynna jest  od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 14.30.

Osoba zainteresowana składa wniosek na formularzu KW ODPIS  wraz z dowodem uiszczenia w kasie Sądu Rejonowego wymaganej opłaty. Formularz dostępny jest na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości:

http://bip.ms.gov.pl/pl/rejestry-i-ewidencje/ksiegi-wieczyste/e/ksiegi-wieczyste/
    
Odpis zostanie wydany w dniu złożenia wniosku po sprawdzeniu tożsamości wnioskodawcy.

Odpis księgi wieczystej prowadzonej w systemie informatycznym może uzyskać każdy, bez wykazywania interesu prawnego. W ekspozyturze Centralnej Informacji są wydawane również odpisy ksiąg wieczystych prowadzonych w systemie informatycznym przez inne sądy. We wniosku należy podać numer księgi wieczystej wraz z kodem wydziału prowadzącego księgę wieczystą np. kod tut. Wydziału BY1B.

___________________________________________________________

Od dnia 1.07.2014 r. istnieje możliwość uzyskania odpisów ksiąg wieczystych, wyciągów z ksiąg wieczystych oraz zaświadczeń o zamknięciu ksiąg wieczystych, prowadzonych w systemie informatycznym na wniosek złożony za pośrednictwem systemu teleinformatycznego. Wydruki tych dokumentów mają moc dokumentów wydawanych przez sąd, jeżeli posiadają cechy umożliwiające ich weryfikację z danymi zawartymi w centralnej bazie danych ksiąg wieczystych. Wniosek za pośrednictwem systemu teleinformatycznego można złożyć na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości https://ekw.ms.gov.pl/eukw/menu.do

Centralna Informacja Ksiąg Wieczystych pobiera następujące opłaty od złożonego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, wniosku o wydanie, w celu samodzielnego wydrukowania:

a) odpisu zwykłego księgi wieczystej - 20 zł,

b) odpisu zupełnego księgi wieczystej - 50 zł,

c) wyciągu z księgi wieczystej:

- 5 zł - za wyciąg z jednego działu księgi wieczystej,

- 10 zł - za wyciąg z dwóch działów księgi wieczystej,

- 15 zł - za wyciąg z trzech działów księgi wieczystej,

- 20 zł - za wyciąg z czterech działów księgi wieczystej,

d) zaświadczenia o zamknięciu księgi wieczystej - 5 zł;

Opłaty uiszcza się poprzez elektroniczny system płatności.

___________________________________________________________

Czytelnia Ksiąg Wieczystych czynna jest  od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 14.00.

Przeglądanie ksiąg wieczystych w wersji elektronicznej po podaniu numeru księgi wieczystej przez zainteresowanego. W Wydziale nie ustala się numerów ksiąg wieczystych wg położenia nieruchomości.
     
Przeglądanie ksiąg w wersji papierowej oraz akt ksiąg wieczystych po wcześniejszym zamówieniu osobistym lub telefonicznym  na konkretny termin wyznaczony przez pracownika czytelni (ok. od 1 do 3 dni). Numer telefonu do Czytelni Ksiąg Wieczystych:  +48 (52) 325 33 42.

Prawo wglądu do akt ma notariusz lub osoba mająca interes prawny np. właściciel nieruchomości, jego następca prawny np. spadkobierca posiadający postanowienie o nabyciu spadku, wierzyciel właściciela dysponujący tytułem wykonawczym.

Godziny przyjęć z pierwszeństwem poszczególnych grup zawodowych:
  • notariusze:
    • poniedziałek , środa  -  8.00 – 10.00
    • wtorek, czwartek, piątek  -   8.00 – 9.00
  • radcowie prawni, adwokaci:
    • poniedziałek  10.00 – 12.00
  • pośrednicy w obrocie nieruchomościami:   
    • poniedziałek 10.00 – 11.00
  • pracownicy Wydziałów Geodezji Urzędu Miasta i Starostwa Powiatowego:
    • czwartek, piątek 9.30 – 11.00